- Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinlerinin temel kavram, kuram, süreç ve modellerini tanımlar.
- Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinleri ile ilgili süreçleri yönetir.
- Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinlerine yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturur.
- Demokrasi ve insan haklarını merkeze alan, etik ilkeleri mesleğine yansıtır.
- Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirir.
- Araştırma yöntem ve teknikleri uzmanlık alanında uygular.
- Toplumsal ilişki pratiklerini kültürlerarası iletişim ve empati çerçevesinde yorumlar.
- Öğrenim hayatı boyunca edindiği tüm iletişim tekniklerini ve yeni teknolojilerin olanaklı kıldığı iletişim becerilerini mesleğinde uygular.
- Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinlerinde strateji geliştirir.
- Mesleği ile ilgili güncel ulusal ve uluslararası yaklaşımları, sorunları ve olayları analiz eder.
- Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım ortamlarına yönelik teknik bilgileri listeler.
- Halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarının temel basamaklarını mesleki çalışmalarında uygular.